Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rozemarijn Kleef - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rozemarijn Kleef - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Rozemarijn

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

05 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Hier een berichtje vanuit Auckland, dit is pas onze tweede dag hier dus vooral even om te laten weten dat alles goed is!
De reis was ontzettend lang maar alles verliep eigenlijk best soepel; tot nu toe gaat er nog opvallend weinig mis. We hadden ons een hoop voorgesteld van onze aankomst hier, maar eigenlijk niet dat het gewoon heel ordinair zou kunnen regenen. We voelden ons in ieder geval wel meteen thuis. We hebben de eerste dagen in Auckland een hostel geboekt bovenop de hoogste vulkaan van Auckland (vandaag geleerd dat Auckland gebouwd is op 50 vulkanen, waarvan er een heleboel nog actief zijn, snel wegwezen hier), hele prima kamer en aardige medereizigers. Nog niet heel veel contact mee gehad want we vielen gistermiddag, na plannen wat we ’s avonds nog wilden gaan doen, allebei als een blok in slaap tot de volgende ochtend.
Vandaag zijn we de hele dag in Auckland geweest. Hele gezellige stad, heel groen en het ruikt overal naar bloemen. De bouwstijl is echt opvallend anders dan in Europa; alle huizen zijn van hout en het lijkt regelmatig op een decor van een Amerikaanse western. We hebben ook even een kijkje genomen in het Auckland Museum, een leuke introductie op de Maori-cultuur. Het is leuk om te zien hoe Maori en Kiwi’s (zoals de Nieuw-Zeelanders zichzelf graag noemen) door elkaar heen leven en hoe de twee culturen zich hebben gemengd.
Eerste indruk van Nieuw-Zeeland: iedereen is echt belachelijk vriendelijk en behulpzaam. Ze zijn heel geïnteresseerd in waar je vandaan komt en wat je allemaal gaat doen. En aan het klimaat kunnen we wel wennen, vandaag lekker zonnetje gehad (keiverbrand natuurlijk). We hebben al veel geleerd de eerste twee dagen: een paar woordjes Maori, hoe de douche en het slot werken en dat links-rechts-links kijken bij het oversteken niet zoveel zin heeft.
Morgen gaan we de campervan ophalen en dan op naar de eerste natuurparkcamping, in Tawharanui Park. Alleen koud water dus dat wordt nog afzien. Maar wel een supermooie locatie, baaien met witte stranden, palmbomen, blauwe zee.. zin an!

Tot de volgende wifi-spot!
Liefs
Mart Jan & Rozemarijn

• 05 Februari 2013 - 11:40

Anneloes:

Jaaaaa jullie blog is officieel ingewijd! Fijn dat jullie veilig en blij zijn :) Succes met het koude water, en voor het overige: have fun!
    Haere ra! (ik voel het wel met dat Maori)
    Liefs

• 05 Februari 2013 - 12:15

Eva:

Jee <3 Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Klinkt in ieder geval als een goede start!
    En eeeh.. rechts-links-rechts? :D :D :D

• 05 Februari 2013 - 12:15

Maurice:

Natuurparkcamping ..Sure ..

• 05 Februari 2013 - 12:25

Lot:

Schatten, wat fijn dat jullie veilig over zijn! Eerste indruk klinkt goed in ieder geval! Keep us posted enne... Geniet er vooral heel veel van :-)

Liefs en dikke kus!

• 05 Februari 2013 - 12:51

Anne:

Super leuk om jullie verhalen te lezen! Fijn dat alles zo soepel verlopen is :) geniet ervan en niet te bruin worden! Kus

• 05 Februari 2013 - 15:39

Hermien:

Goed om te horen dat de 1e indruk goed is. Hoop dat jullie regelmatig verslag van jullie reis doen, lijkt me leuk om te volgen. Heel veel plezier daar!

• 05 Februari 2013 - 16:06

Inge:

Leuk, om nu al iets van jullie te lezen.

• 05 Februari 2013 - 16:48

Ben:

Nu al van die fantastische verhalen, ik ben benieuwd naar wat jullie verder allemaal nog gaan zien en meemaken. Klinkt wel spannend van die vulkanen trouwens. Toch lekker geslapen kennelijk.
    Ka kite (kennen jullie die al?)

• 05 Februari 2013 - 18:21

Jan Hofstede:

Goed te horen dat het allemaal super gaat. Morgen, woensdag) is nationale feestdag in nw zeeland. |Geniet er van. vanuit een zonnig Gramsbergen (21 graden)

Good goan en volle wille

• 13 Februari 2013 - 06:16

Tessa Kompagne:

Koud water? Haha welkom bij de club:)! Ik douche ook al twee weken onder de koude douche hier in Tanzania.
    Ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen.

Greetz...
    Tessa

• 14 Februari 2013 - 15:49

Oma Jopie:

alles goed hier
    hopenlijk met jullie ook
    gehoord dat het bij jullie mooi weer is, hier is het vreselijk koud
    hartelijke groeten en veel liefs van oma