Foto's & Fiordland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Rozemarijn Kleef - WaarBenJij.nu Foto's & Fiordland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Rozemarijn Kleef - WaarBenJij.nu

Foto's & Fiordland

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

06 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hoi allemaal!

Hierbij de beloofde foto’s! Internet wordt steeds schaarser, dus hierbij ook meteen maar een update nu we de kans hebben. Na het vorige stukje zijn we naar Queenstown gereden, een heel leuk stadje rond een groot meer, omgeven door besneeuwde bergtoppen. Er hangt een enorme adrenalinesfeer en overal waar je kijkt zie je aanbiedingen om te bungyjumpen, skydiven en allerlei andere dingen waar we nog nooit van gehoord hadden. Hier hebben we een paar dagen rondgehangen, enorme burgers gegeten en een paar wedstrijdjes rugby gekeken met de locals. ’s Avonds konden we heel goedkoop kamperen aan het mooie meer, helemaal perfect. We zijn ook een dagje naar Arrowtown geweest, beroemd om de herfstsfeer, en we vielen met onze neus in de boter: alle bomen prachtig geel én een lekker herfstzonnetje.

Na Queenstown zijn we met een enorme omweg (en een onverstaanbare Franse lifter, lekker krap op de voorbank) naar Te Anau gereden, aan de rand van het Fiordland National Park. Hier hebben we ons voorbereid op de Kepler Track, een 60km tramping track over de fjorden. Helaas was de weersvoorspelling zo slecht dat we maar twee van de drie dagen hebben gelopen, maar wat een ervaring! De eerste dag begonnen we vroeg met een vrij steile klim door berkenbos. Eenmaal boven de bushline uit hadden we een prachtig uitzicht over de bergen en waren we al bijna bij de hut. Hier hebben we de rest van de middag doorgebracht en ook overnacht: best bijzonder (en best koud!). Dag twee moesten we een stuk in de voorspelde sneeuw lopen, dus nu vonden we het niet erg dat we al vrij snel bij de bushline waren, lekker beschut.

De dag na de track hadden we eigenlijk een rustdag ingepland, maar het weer was ineens zo goed (niet meer zo vanzelfsprekend jammer genoeg) dat we toch maar weer een track gingen doen. Met de blaren nog op onze voeten hebben we onszelf de Key Summit opgesleept, wat hoger in de fjorden. Het was zwaar, maar het uitzicht was het helemaal waard! Nu zitten we in de Milford Sound, te wachten tot de regen ophoudt en we eindelijk wat kunnen zien. Het schijnt hier heel mooi te zijn, maar we hebben tot nu toe alleen nog maar laaghangende wolken gezien. Het enige voordeel van de regen is dat de rivieren overvol zijn, zodat we in 20 km rijden wel 50 watervallen langs de weg hebben gezien. Vooruit maar.

Als het weer wat opgeklaard is rijden we via de zuidkust naar een regio die the Catlins heet en erg mooi schijnt te zijn, met ruige kust en pinguïnkolonies. We hopen ook nog heel erg dat we een walvis kunnen spotten, dus duim voor ons! Daarna staan Dunedin en Mount Cook op de planning, en dan rijden we alweer richting Christchurch! De tijd gaat belachelijk snel nu, nog een paar weekjes en dan moeten we Bob Marley alweer inleveren, arme Bobbie.
We hopen dat het goed gaat met iedereen!

Liefs,
Mart Jan & Rozemarijn

• 06 Mei 2013 - 21:22

Anneloes:

Liefies! Leuk om weer wat te lezen en wat zijn jullie foto's geweldig mooi, bi-zar. En ik vind het helemaal niet erg dat jullie over een paar weekjes weer terug zijn! Maar eerst nog even keihard genieten.
    Dikke kus

• 12 Mei 2013 - 12:34

Lot:

Schatjessss jullie komen al weer bijna terug, maar eerst nog even heel erg leuk hebben daar! Hebben jullie trouwens een vluchtnummer voor me? :-) Kus!